pondělí 22. února 2016

Fantasy I.

Původně jsem na toto téma chtěla sesmolit pouze rychlé QuickPics, ale tohle mi zkrátka nedá... Fantasy je můj nejvíc nejoblíbenější žánr, ať už jde o cokoli - knížky, filmy... Jsem ale pouze fanoušek zpovzdálí, žádné kostýmy, žádné akce :-)

Dlouho jsem přemýšlela nad konceptem tohoto článku a jak jej vlastně budu psát, když už jsem se rozhodla pro tu "obsáhlejší" variantu :-)Tak jo, ale kde vlastně začít? Je toho vlastně tak hrozně moc, že nevím kde bych měla hledat začátek :-)

Budu to tedy rozdělovat po "uměleckých odvětvích" :-) Což znamená, že jako první musím probrat pisatele a jejich...



KNIHY


O první příčku se zrovna v mém případě pere spoustu spisovatelů. Vlastně asi všichni mí oblíbení autoři, o kterých bych chtěla napsat pár řádků, jsou současně na mé pomyslné první příčce. V tomto směru nemám to srdce je rozdělit na lepší a horší. Proto mé oblíbence v této kategorii seřadím abecedně, podle příjmení :-)

George Raymond Richard Martin, autor ságy Píseň ledu a ohně (A Song of Ice and Fire), která svůj počátek datuje už do roku 1991. Místo původní trilogie v dnešní době čekáme už na šestou knihu a stejně tak na šestou sérii seriálu zpracovaného podlé této slavné knižní předlohy. Kniha i seriál se těší značné oblibě ať už díky brilantně vykresleným postavám, jejich zapeklitým dějům či pro nečekané a často brutální zvraty hlavních postav...




Terence David John neboli jednoduše „Terry“ Pratchett. Miluju tohoto autora a každou jeho knihu, která se mi kdy dostala do ruky, ať už je to příjemně praštěná Zeměplocha nebo vtipné zamyšlení nad micinami jménem Nefalšovaná kočka. Ovšem jeho série knih ze Zeměplochy je opravdu ta správná "pecka". U žádné knihy se ani na chvíli nenudíte a pokud trochu popustíte uzdu své fantasii, tak vás čeká opravdu nezapomenutelný zážitek :-)




Asi jako další z fantasy spisovatelů mé TOP příčky bych ráda uvedla spisovatelku Joanne K. Rowlingovou, autorku série knížek o Harry Potterovi. Věřím, že asi každý ví, každý zná, netřeba blíže popisovat :-) Knihy uvádím, i přestože v dnešní době je už nečtu tak moc jako dříve (vlastně je nečtu už vůbec). Jsou pro mě ale moc důležité, protože jsem s nimi vyrostla, ten svět mi ve své době rozhodně učaroval a já vždycky jednou za čas ráda zavzpomínám :-)



John Ronald Reuel Tolkien, opět autor, o kterém musím říct, že jeho knihy jsou prostě nejlepší (vidíte, nedokáži říct který je opravdu nejlepší...:-D). Jako první, ještě někdy v páté třídě na základní škole, jsem četla Hobita aneb Cestu tam a zase zpátky a tato kniha mi úplně učarovala. Vzala mi dech a všechna dobrodružství jsem doslova prožívala s maličkým Bilbem. O pár měsíců později přišel na řadu Pán prstenů. První dva díly byly stejně úžasné jako Hobit, ale celkově už se mi Pán prstenů nečetl tak dobře. Navíc, když jsem byla někde v půlce druhé knihy, tak přišel na svět Pán prstenů filmový, který spolu s prvním obrazovým dojmem z reálných postav na plátně, zabíjel naše postavy z vlastní fantazie.




Tak koukám, že by možná bylo vhodné rozdělit článek na více částí, ať vás neunudím tolika slovy :-D Vím, že toto téma není žádná "novinka", skoro každý to zná, ale já to prostě miluju :-D ;-) 

Příště bych se asi zamyslela nad tématem fantasy počítačových her a pak třeba ještě uvidíme :-)

A. ♥






Žádné komentáře:

Okomentovat